Renungan...

Renung fikiranmu, ia menjadi kata-kata;
Renung kata-katamu, ia menjadi perbuatan;
Renung perbuatanmu, ia menjadi amalan;
Renung amalanmu, ia adalah sifat dirimu.

Selasa, 8 Disember 2015

KELIHATAN DAN TAK KELIHATAN



VISIBLE AND INVISIBLE

So what I was said, invisibility is everywhere.But as it turns out, the line between visible and invisible it is not wide.

Transformation, from one state to another it isn’t imposible.I know now, the visible things can disappear and invisible things can finally seen.

Crossing this line is between invisible and visible.Its not easier than you think.What people see what they see.

Visible or invisible.Comes from inside us.And we become visible, we are not afraid to show the world.

#narrative poem from `INVISIBLE SISTER-DISNEY CHANNEL’


KELIHATAN DAN TAK KELIHATAN

Kehidupan kita adakalanya pada pilihan optik penglihatan pemikiran kita iaitu diantara sesuatu yang kelihatan dan tidak kelihatan.

Perkara tidak kelihatan adalah sesuatu kehidupan yang ada dimana-mana sahaja.Sehingga kita sedar pun kewujudannya.Kekadang kita abaikan dan tidak hargai sesuatu perkara tersebut.Kita hanya menumpukan apa yang sudah menjadi kebiasaan dalam kehidupan.

Sebenarnya jurang penglihatan kehidupan ini tidak ketara dimana kita boleh nilainya secara dalaman mahupun luaran konteks pemikiran dan sudut pandangan kita.

Sesuatu perubahan adalah tidak mustahil dilakukan.Kita sendiri tahu dan sedar bahawa sesuatu yang nyata di depan mata itu boleh hilang dalam pandangan dan yang tidak kelihatan tanpa kita sedari itu, akhirnya akan muncul dalam kehidupan kita.

Perpektif kehidupan juga diantara yang kelihatan dan tidak kelihatan.Ini tidak semudah yang kita jangkakan.Apa yang orang lihat itulah perpektif sebenar pandangan yang telah mereka lihat.

Kelihatan dan tak kelihatan mengenap pandangan, pemikiran serta segalanya tentang kehidupan adalah datang daripada kita sebenarnya.Bila kita rasakan diri kita wujud dan sedara tentangnya, kita tidak takut lagi untuk tunjukkan semuanya kepada dunia.Itulah diri kita.


Pena Sepi@Aki Manang Remaung
Kota Kinabalu, Sabah
08122015….8.11 pm

Tiada ulasan: