Renungan...

Renung fikiranmu, ia menjadi kata-kata;
Renung kata-katamu, ia menjadi perbuatan;
Renung perbuatanmu, ia menjadi amalan;
Renung amalanmu, ia adalah sifat dirimu.

Isnin, 24 November 2014

RINDU INI

RINDU MEMAKSAKU MENYANYANGIMU

Andai engkau mengerti
Perasaan di hati ini
Pasti engkau menyedari
Betapa hatiku merinduimu

Bukan mudahnya aku
Untuk melafazkan cinta
Sekali ku melafazkan
Sampai bila pun ku menyintamu
Rindu memaksaku menyayangimu
Tak daya ku menahan
Segala perasaan aku
Yang makin gelora
Setelah engkau menyedari
Sambutlah cintaku
Sepi mengajar aku
Tentang perlunya cinta
Walau pedih walau perit
Terpaksa aku menghadapi
Tiada apa yang engkau pinta
Sekadar kesetiaan.
Selagi rindumu masih dihati
Cintamu terus bersemi


RINDU INI

Sesak ditahan
cuba untuk ungkapkan
sebaris kata cinta yang kusimpan
buat dirimu di kejauhan

Sakit rindu ini
bila kau menyepi
cuba menjauhi
tetapi cuba juga mendekati
kita semakin diuji

Sepi inilah
rindu kamulah
menyiksa batinku
membuatku tidak menentu
dan aku tahu kamu pun begitu
berpaling dari kebenaran
Sebenarnya kita berkorban

Rindu ini
menyiksakan
memenatkan
datanglah masa dan bawa aku pergi
aku tidak ingin sebegini
jiwaku sengsara mati

Tiada ulasan: